lauantai 28. tammikuuta 2012

Finnish Catwalk

Olin eilen perjantaina katsastamassa suomalaista vaatesuunnittelua Helsingin Vanhalla ylioppilastalolla Finnish Catwalk -tapahtumassa. Mielestäni on hienoa, että tällaisia tapahtumia järjestetään maksutta ja vielä aivan kaupungin sydämessä.

Tapahtuma koostui kahdesta eri muotinäytöksestä, Fashion Show ja Designers' show, musiikista, kuten Manna, ja muotibloggaajien ja suunnittelijoiden haastattelupätkistä. Fashion Showssa olivat mukana monet tunnetut suomalaiset  brändit kuten Nanso, Finnwear ja Black Horse ja se sisälsi mielestäni ns. käyttövaatemuotia. Designers' Show oli mielestäni mielenkiintoisempi siinä mielessä, että mukana oli suunnittelijoita ja mallistoja, jotka eivät olleet minulle niin tuttuja. Mukana olevia brändejä olivat mm. R/H, Deadbird & Lionheart, Terho ja omat suosikkini jo aikaisemmin mainittu Nanso ja design by katri/n. desing by katri/n -merkin vaatteet ovat kauniita, hienosti laskeutuvia ja yksinkertaisuudessaan upeita, kuten alla kuvista näkyy. Ottaisin tuon housuasun välittömästi, jos saisin.

Epäröimättä voin sanoa, että kyllä suomalaiset osaavat vaatteita suunnitella. Kauniita, omaperäisiä, rumia, epäkäytännöllisiä ja kaikkea siltä väliltä. Rakastan muotinäytöksiä ja kauniiden vaatteiden lisäksi voin bongailla paikassa jos toisessakin hyvän ystäväni kuvankaunista tytärtä, joka on mallina useissa näytöksissä.

Kuva: http://www.designbykatrin.com
























Kuva: http://www.designbykatrin.com























Kuva: http://www.designbykatrin.com

2 kommenttia:

  1. Äh nyt mä oon kade, sä pääsit tuonne... Mun piti myös tulla, mutta työt ja asiakkaat ajoivat edelle. Olen samaa mieltä siitä, että on hienoa, että tällaisia järjestetään ja vieläpä "kaikelle kansalle" ilmaiseksi.

    VastaaPoista
  2. Mulla sattui olemaan tilaisuus mennä, aina ei onnistu.

    VastaaPoista